Урядом ухвалено оновлену Національну транспортну стратегію України до 2030 року. Також затверджено операційний план заходів з реалізації Стратегії у 2025-2027 роках, у якому передбачено низку заходів для забезпечення умов будівництва, реконструкції, відновлення, модернізації та оновлення зруйнованих об’єктів транспортної інфраструктури України.
Оновлена стратегія має на меті актуалізувати чинну Національну транспортну стратегію України з урахуванням викликів, які постали перед транспортною галуззю України через повномасштабне вторгнення росії та виникнуть у майбутньому під час відновлення транспортного комплексу України від наслідків збройної агресії. Вона визначає відповідальних за реалізацію заходів, строки та індикатори їх виконання та реалізується двома етапами (2025—2027 та 2028—2030).
Серед ключових завдань – приведення законодавства у відповідність до актів права ЄС, упровадження міжнародних стандартів та інтеграція національної транспортної мережі до Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T).
Окрім того, Національна транспортна стратегія також є одним з індикаторів Плану України, який реалізується в межах ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility».
Як очікується, оновлена Національна транспортна стратегія України дасть змогу підвищити інституційну спроможність органів управління транспортного сектору, сприятиме розвитку людського капіталу, цифровізації галузі з метою подальшої реалізації галузевих реформ та підтримки євроінтеграційного курсу України.
За даними звіту Світового банку щодо проведення Третьої швидкої оцінки завданої шкоди та потреб на відновлення (The Third Ukraine Rapid Damage and Needs Assessment, RDNA3), загальна сума збитків, завданих транспортному сектору України, станом на 31 грудня 2023 року сягала 30,5 млрд євро, тоді як потреби в реконструкції та негайному відновленні були оцінені в 66,8 млрд євро.